IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Doświadczenie dla pokemonów

Go down 
Idź do strony : 1, 2  Next
AutorWiadomość
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 06 Cze 2014, 19:34

Chciałbym, aby rozpatrzono pewną kwestię. Mianowicie chodzi tu o doświadczenie rozdawane pokemonom. Jak wiadomo kładziony jest nacisk większy na fabułę, ale... Parcie na poziomy pokemonów zawsze jest i nikt tego nie zmieni. Ponad to są też takie czynniki jak to, czy ktoś kogoś lubi, czy też nie, więc pojawia się kwestia "dam mu więcej/mniej expa". Dlatego proponuję taki mały systemik rozdawania expa za walki. Z czym to się je, co będzie brane pod uwagę i jak to miałoby wyglądać? Postaram się wyjaśnić jak najprościej.

Otoż załużmy, że walczymy dwoma pokemonami lvl 10 o typie normalnym. Możnaby zatem przyjąć, że za walki pokemonów o tym samym typie i takim samym lvlu za wygraną przyznajemy 1 lvl, a za porażkę 0,5 lvl.
Ok, ale co z taktykami? Jak wiadomo czasami każdy się produkuje w walkach i panuje powszechna zasada, że taki osobnik otrzymuje ciut więcej expa dla podopiecznego. Zatem można by przyjąć kolejne założenie: Od xx linijek w większości postów w danej walce (czyli np mamy 4 posty w walce między pokemonami to musiałoby być tych xx linijek w 3 postach minimum) przyznawałoby się dodatkowo 10% exp.
Wyjaśniłem co jeśli walczą pokemony o takim samym lvlu. Ale co jeśli walczą pokemony o różnym lvlu? Na przykład 9 vs 10? Również możnaby wprowadzić pewny modulator. 5 exp i 10 exp.
W przypadku, gdy wygrałby pokemon o lvlu niższym to za wygraną otrzymywałby dodatkowo +10 exp. za każdy poziom różnicy, a za porażkę +5 exp. Czyli w tym wypadku, gdyby pokemon na 9 lvlu wygrał otrzymałby 0,6 lvl, a w przypadku porażki 0,55. Natomiast gdyby wygrał pokemon na 10 lvlu? Za każdy lvl różnicy w przypadku wygranej traciłby 10 exp od stawki optymalnej, a w przypadku porażki 15 exp. Można zapytać co jeśli pokemon na 10 lvlu pokona na 20. Co prawda takie sytuacja zdażają się rzadko, ale można przyjąć, że exp u pokemona na 20 lvlu za porażkę nie może być niższy niż 0,1 lub 0,2.
Na tej samej zasadzie możnaby wziąć pod uwagę przewagę typów. Czyli jeśli wygramy i nasz pokemon ma przewagę typu to tracimy -5 exp, a w przypadku porażki tracimy -10 exp. W wypadu braku przewagi nie działoby się nic, a gdyby to przeciwnik miał przewagę +10 za wygraną +5 za porażkę.

Nie chodzi mi o to by zmechanizować system expienia, ale by cała społeczność była traktowana równo. W pewnym sensie zapobiegłoby też to takiemu ciśnięciu na lvl. Teraz przeważnie wybiera się pokemony z przewagą typu więc niech będą tego konsekwencje. Wszystkie modulatory są jedynie propozycjami tak jak i cała idea. Jeśli zostanie odrzucona to trudno, ale myślę, że warto jest poznać zdanie wszystkich na ten temat i zastanowić się nad tym chociaż chwilę, by uniknąć sytuacji, że ktos daje tyle expa, a ja dostałem tylko tyle.


Ostatnio zmieniony przez Wojas021 dnia Czw 12 Cze 2014, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Mhrok
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2928
Dołączył : 02/05/2014
Wiek : 20
Skąd : Białystok

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 06 Cze 2014, 20:34

Zrobienie odgórnych zasad regulujących dostawanie expa nie byłoby złym pomysłem. Ostatnio sam miałem dylemat ile dać expa za walkę u jednego z moich graczy. Mogą to być jakoś mniej sprecyzowane widełka, jednak nie widzę nic złego w bardziej szczegółowo opisanych procesie przyznawania doświadczenia.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zefonit
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2708
Dołączył : 17/04/2014
Wiek : 23

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 06 Cze 2014, 20:52

To z pewnością pozwoli uniknąć nieporozumień. Opisanie tego i danie jakiś przedziałów czy coś na pewno nie zaszkodzi ^^


I See You
[img][/img]
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
ReBorn
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2800
Dołączył : 24/03/2014

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 06 Cze 2014, 22:01

@Wojas021 napisał:
Chciałbym, aby rozpatrzono pewną kwestię. Mianowicie chodzi tu o doświadczenie rozdawane pokemonom. Jak wiadomo kładziony jest nacisk większy na fabułę, ale... Parcie na poziomy pokemonów zawsze jest i nikt tego nie zmieni. Ponad to są też takie czynniki jak to, czy ktoś kogoś lubi, czy też nie, więc pojawia się kwestia "dam mu więcej/mniej expa". Dlatego proponuję taki mały systemik rozdawania expa za walki. Z czym to się je, co będzie brane pod uwagę i jak to miałoby wyglądać? Postaram się wyjaśnić jak najprościej.

Otoż załużmy, że walczymy dwoma pokemonami lvl 10 o typie normalnym. Możnaby zatem przyjąć, że za walki pokemonów o tym samym typie i takim samym lvlu za wygraną przyznajemy 1 lvl, a za porażkę 0,5 lvl.
Ok, ale co z taktykami? Jak wiadomo czasami każdy się produkuje w walkach i panuje powszechna zasada, że taki osobnik otrzymuje ciut więcej expa dla podopiecznego. Zatem można by przyjąć kolejne założenie: Od xx linijek w większości postów w danej walce (czyli np mamy 4 posty w walce między pokemonami to musiałoby być tych xx linijek w 3 postach minimum) przyznawałoby się dodatkowo 10% exp.
Wyjaśniłem co jeśli walczą pokemony o takim samym lvlu. Ale co jeśli walczą pokemony o różnym lvlu? Na przykład 9 vs 10? Również możnaby wprowadzić pewny modulator. 5 exp i 10 exp.
W przypadku, gdy wygrałby pokemon o lvlu niższym to za wygraną otrzymywałby dodatkowo +10 exp. za każdy poziom różnicy, a za porażkę +5 exp. Czyli w tym wypadku, gdyby pokemon na 9 lvlu wygrał otrzymałby 0,6 lvl, a w przypadku porażki 0,55. Natomiast gdyby wygrał pokemon na 10 lvlu? Za każdy lvl różnicy w przypadku wygranej traciłby 5 exp od stawki optymalnej, a w przypadku porażki 10 exp. Można zapytać co jeśli pokemon na 10 lvlu pokona na 20. Co prawda takie sytuacja zdażają się rzadko, ale można przyjąć, że exp u pokemona na 20 lvlu za porażkę nie może być niższy niż 0,1 lub 0,2.
Na tej samej zasadzie możnaby wziąć pod uwagę przewagę typów. Czyli jeśli wygramy i nasz pokemon ma przewagę typu to tracimy -5 exp, a w przypadku porażki tracimy -10 exp. W wypadu braku przewagi nie działoby się nic, a gdyby to przeciwnik miał przewagę +10 za wygraną +5 za porażkę.

Nie chodzi mi o to by zmechanizować system expienia, ale by cała społeczność była traktowana równo. W pewnym sensie zapobiegłoby też to takiemu ciśnięciu na lvl. Teraz przeważnie wybiera się pokemony z przewagą typu więc niech będą tego konsekwencje. Wszystkie modulatory są jedynie propozycjami tak jak i cała idea. Jeśli zostanie odrzucona to trudno, ale myślę, że warto jest poznać zdanie wszystkich na ten temat i zastanowić się nad tym chociaż chwilę, by uniknąć sytuacji, że ktos daje tyle expa, a ja dostałem tylko tyle.

Te dwie rzeczy się wykluczają. Chcesz żeby było po równo? Musisz dać sztywne zasady, czyt. zmechanizować system. Nie chcesz go zmechanizować? NIGDY nie będzie równo.

Sprawa rozdawania expa zawsze jest kwestią sporną, bo każdy MG traktuje to inaczej, patrzy na inne rzeczy i inne ceni. Przez to exp zależy u każdego MG od innych wartości. MG XXX może dać więcej expa za kombinowanie w trakcie walk, łączenie ataków i wykorzystanie otoczenia, MG YYY może przedkładać typy/levele jak główny czynnik a MG ZZZ może opierać się na długości taktyk. Bez konkretnego i sztywnego systemu nie sprawisz że rozdawany exp będzie równy a to prowadzi do czegoś, czego nikt na forum nie chce - mechaniki.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 12:44

Mysle ze mozna dac ze
Wojas012 napisał:
Możnaby
zatem przyjąć, że za walki pokemonów o tym
samym typie i takim samym lvlu za wygraną
przyznajemy 1 lvl, a za porażkę 0,5 lvl.
a do tego +/- 0.25 za kombinowanie w taktykach +/- 0.1 za przewage w typach i +/- 0.1 za dlugosc taktyki. Wiec lacznie mozna zdobyc za wygrana 1.45 za przegrana ale kombinowanie 0.75 itp.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 16:50

@ReBorn napisał:

Te dwie rzeczy się wykluczają. Chcesz żeby było po równo? Musisz dać sztywne zasady, czyt. zmechanizować system. Nie chcesz go zmechanizować? NIGDY nie będzie równo.

Sprawa rozdawania expa zawsze jest kwestią sporną, bo każdy MG traktuje to inaczej, patrzy na inne rzeczy i inne ceni. Przez to exp zależy u każdego MG od innych wartości. [1]MG XXX może dać więcej expa za kombinowanie w trakcie walk, łączenie ataków i wykorzystanie otoczenia, MG YYY może przedkładać typy/levele jak główny czynnik a MG ZZZ może opierać się na długości taktyk. Bez konkretnego i sztywnego systemu nie sprawisz że rozdawany exp będzie równy [2]a to prowadzi do czegoś, czego nikt na forum nie chce - mechaniki.

[1] Zawsze i na tą okazję można coś ująć.
[2] Jak na razie to 4 osoby są za. Poza tym skoro tak wszyscy nie lubią na forum mechaniki to... Czemu mamy gry lewelowe? Przecież to jest mechanika. Po zdobyciu odpowiedniego lvlu pok ewoluuje, zdobywa atak. Ataki możnaby zdobywać na zasadzie treningu. Uczymy poka danego ataku wydając mu polecenia jak ma co robić lub od innego trenera. Dlaczego się tego nie robi? Zgaduję, że dlatego iż moveset sporej części poków użytkowników składałby się z takich ataków, których uzbieranie w tym samym czasie za pomocą lvli nie byłoby możliwe. Tak samo ewolucje. Jakie mają znaczenie skoro pokemony ewoluują tylko w grach, czego poniekąd nie rozumiem. Bo w końcu możnaby zrobić jak w przypadku ilości poków w KP, że jeśli ktoś chce to moze ewoluować poka po walce w gymie/arenie nie robiąc przy tym wzmianki w grach lub jak MG będzie tak wygodniej. Teraz w sumie jakby nie patrzeć... Everstone kosztuje chyba 4k w sklepie? Przy takich ewolucjach jego wartość jak dla mnie wynosi maksymalnie 2k. Ale znów brak leveli oznaczałby, że po krótkim czasie niektórzy użytkownicy chodziliby mając przy sobie Dragonity, Blazikeny, Sawsbucki itd.
Walki z tym podawaniem HP, braniem pod uwagę statów pokemona (choć nie każdy i nie zawsze) to też poniekąd mechanika. Można przecież ustalić: w walce pisze się tyle i tyle taktyk, a sędzie po tym ogłasza werdykt. Jednak jak wyglądałyby walki? Część może zakończyłaby się bardziej sprawiedliwie, a część nie.
Dlaczego zatem nie pomóc sędziom i nie wprowadzić takiego systemu, który w większości odpowiada osobom, które się wypowiedziały. Jeśli mamy usera A, który walczy i tą walkę sędziowałoby 3 różnych sędziów to każdy może dać różnego expa. Jeden go nie lubi więc da mu 1 lvl. Drugiemu jest obojetny. Da mu 1,2. Trzeci go lubi i da my 1,5. Po dwóch walkach widzimy różnicę między tym co rozdał 1 sędzia, a co rozdał drugi. Wyniesie ona 1 lvl. Tak się w zasadzie zaczynam zastanawiać czy ten system przeszkadzalby, bo niektórzy by zaczęli na tym tracić expa czy jak. Już Mhrok zaznaczył, że miał z tym dylemat ile expa dać.
Tak samo pojawia się po raz kolejny kwestia jak w końcu brać ataki. Jak w anime, grach czy jak się widzi sędziemu. W przypadku drugim jest najłatwiej, bo trzymamy się tego co jest w grach. W pierwszym nieco trudniej, bo trzeba by było niektóre ataki sprecyzować. Takie niedziałanie eq na Dodrio czy działanie tegoż samego ataku na Lamperta to jest kwestia sporna obecnie. W trzecim to rozwiązaniem jest niech administracja nie czepia się sędziowania wtedy, ale z drugiej strony walki też będą mocno przeginane. Ja osobiśnie nie jestem zwolennikiem 3 zasady z powodu właśnie tego kombinowania, jeśli chodzi o gry... To jest w miarę jasno, ale boli jak pokemon, który nie lata, a ma typ flying nie oberwie eq, a pokemon który teoretycznie unosi się nad ziemię, ale nie ma ani levitate, ani typu flying oberwie atakiem.
Dlatego jestem zwolennikiem wprowadzenia tego systemu expa, niech każdy będzie równy wobec zasad. Niech nie ma znaczenia czy ktoś kogos lubi, a całą resztę da się jakoś załatwić. Bo granie gdzie ktoś za nic dostaje expa cholernie dużo, a ktoś się poci i wysila dostanie tyle co kot napłakał jest cholernie nie fair.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
ReBorn
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2800
Dołączył : 24/03/2014

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 16:57

Po co levele? Żebyś wiedział który pokemon jest silniejszy. Jeśli chcecie i adminki się zgodzą, znieście je - ale podejrzewam że sędziowanie walk wtedy stanie się jeszcze bardziej upierdliwe.

Sędziowie są od tego żeby stwierdzić jaki efekt miała dana taktyka, jeśli chcesz się trzymać gier - ok. Ale wtedy sędziowie nie będą do niczego potrzebni. Szczególnie że w połączeniu z brakiem leveli, walki na arenie, obozy walk itp stracą jakikolwiek sens.

Levele, ataki za levele, ewolucja na podstawie leveli - to jest to minimum mechaniki jakie potrzeba na forum, żeby utrzymać jakikolwiek porządek. Tzw. Zło konieczne.

Sędziowie mają problem z rozdaniem expa bo "kogoś lubią"? Sędziowie z tego samego powodu mają problemy z zachowaniem bezstronności, nie mówiąc już o tym expie. Opinie i preferencje sędziów były, są i będą nadal - chyba że zabijesz instytucję sędziego sztywną mechaniką korporacji Nintendo.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 17:12

Dalej będę ustawał przy tym, że jeśli mamy się trzymać fabuły to sie jej trzymajmy całkowicie. Wtedy nie ma znaczenia czy pok jest silniejszy, czy nie bo fabuła rządzi się swoimi prawami i tak. Mirai np. nie chce grać wgl na pbf'ach bo nie widzi sensu w graniu w coś co włąśnie za pomocą lvli wyznacza siłę. Wtedy spokojnie jedynie umiejętności gracza decydowałyby czy wygra, czy nie. Jeśli pokemon ma mało ataków to jego problem, w końcu taka fabuła. Walki faktycznie stracą sens, chyba że doda się za ich wygrywanie jakiś fajny bajer typu za wygranie xx walk pokemon może poznać jakiś tam atak.
Zaś jak o bezstronniczość chodzi to dlatego warto by chociaż ukrócić to takim expem. Bo wtedy by tylko wygrał, a nie wygrał i dostał dużo expa.
I nie powiedziałem, ze chcę się trzymać gier. Napisałem, że tak byłoby najłatwiej. Osobiście mi bardziej leży branie ataków jak w anime oraz by w niektórych sytuacjach ataki jednak działały inaczej niż mają. Taki bone rush, czy mud shoot. Są atakami ziemnymi, ale bodajże nie wymagają kontaktu z ziemią tj. poruszać nią lub coś, by nie mogły dosięgnąć pokemona latającego.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
ReBorn
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2800
Dołączył : 24/03/2014

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 17:15

A ja dalej będę ustawał przy tym że likwidacja sędziów, areny i leveli w niczym nie pomoże. Na tym polega piękno wymiany opinii, bo i tak na końcu to nie do nas należy decyzja. Jeśli będziesz uczył się ataków fabularnie, to większość ludzi zamiast fabuły będzie opisywać nauki ataków żeby mieć jakieś szanse w walkach w trakcie fabuły, zamiast rozwijać swoją historię.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 18:08

@ReBorn napisał:
A ja dalej będę ustawał przy tym że likwidacja sędziów, areny i leveli w niczym nie pomoże. Na tym polega piękno wymiany opinii, bo i tak na końcu to nie do nas należy decyzja. Jeśli będziesz uczył się ataków fabularnie, to większość ludzi zamiast fabuły będzie opisywać nauki ataków żeby mieć jakieś szanse w walkach w trakcie fabuły, zamiast rozwijać swoją historię.

Toć nie mówię, że pomorze, tylko używam tego jako argumentów dla systemu expa. Co do uczenia ataków to ten sam praktycznie błąd wytknąlem jeśli chodzi o profesje^^
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
ReBorn
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2800
Dołączył : 24/03/2014

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 18:11

@Wojas021 napisał:
@ReBorn napisał:
A ja dalej będę ustawał przy tym że likwidacja sędziów, areny i leveli w niczym nie pomoże. Na tym polega piękno wymiany opinii, bo i tak na końcu to nie do nas należy decyzja. Jeśli będziesz uczył się ataków fabularnie, to większość ludzi zamiast fabuły będzie opisywać nauki ataków żeby mieć jakieś szanse w walkach w trakcie fabuły, zamiast rozwijać swoją historię.

Toć nie mówię, że pomorze, tylko używam tego jako argumentów dla systemu expa. Co do uczenia ataków to ten sam praktycznie błąd wytknąlem jeśli chodzi o profesje^^

To skoro nie pomoże, to jak to ma być argumentem? Chcesz wprowadzić swój system expa, argumentując go rzeczami które w niczym nie pomogą(najpewniej przeszkodzą bardziej)? Niezbyt mocne te twoje argumenty w takim razie

I o co dokładnie ci chodziło z atakami w profesjach, bo poważnie nie wiem o który punkt ci chodzi .-.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Nie 08 Cze 2014, 18:21

O to z hodowcami, ze musieliby się zajmować pokemonami praktycznie tylko i wyłącznie tak jak tutaj atakami (oczywiście dałoby się to jakoś ustosunkować jakieś zasady). A argument nie zawsze musi, być czymś co wspiera daną rzecz. Może przecież negować. Co innego gdybym napisał: "Jak nie będzie systemu expa, bo jest mechaniczny to niech nie będzie i lvli", a co innego znaczy "Skoro lvle są mechaniczne to czemu exp nie może być meczaniczny i przez to sprawiedliwy i równy dla wszystkich'. Jak działają politycy teraz chcąc coś zmienić? Tak samo, że atakują coś co jest dobre, choć oni nie mają na uwadze dobra ogółu, ale by wypchać własną kieszeń.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 12:12

ReBorn chcialabym zauwazyc ze ty pokemonem na 9 poziomie pokonales pokemona na 4 poziomie i dostales 1.1expa od Celestii w obozie a chcialabym zauwazyc
@Celestia napisał:
Walka była banalna. Przede wszystkim, znałeś pokemony pary, a oni nie byli na tyle inteligentni, żeby użyć innych. Znałeś także ich typ walki. Po krótkiej wymianie ciosów, Caterpie opadł na ziemię.
. Ty masz jakas taryfe ulgowa? Ja jestem stanowczo ZA wprowadzeniem pomyslu. Mam wrazenie ze tu jest bardzo duza faworyzacja niektorych graczy rozdajac im expy i pomysl wojasa jest dobry bo to choc troche ukrocic. To jest nie fer wobec innych graczy.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Vebre
Członek Ligii Pokemon
avatar

Napisanych : 1412
Dołączył : 02/04/2014
Wiek : 23
Skąd : Kraków

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 12:21

Pomysł z delikatnym usystematyzowaniem doświadczenia przydzielanego za walkę przypadł mi do gustu. Nie powinniśmy się co prawda ograniczać żadnymi tabelkami, ani niczym takim, ale jeśli ustawimy sobie jakieś zawiasiki, może to zadziałać (:
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 12:48

Albo cos takiego:
@ReBorn napisał:
Zacznij od Blizzard, zamroź ziemię pod nim i zacznij się ślizgać po lodzie na
brzuchu. Postaraj się zamrozić jak największą część ziemi pod wami, żeby
mieć jak najwięcej miejsca. W ten sposób powinieneś mieć sporą przewagę.
Ślizgając sie używaj Scald, może uda się go też tym poparzyć. Kiedy będzie
starał się złapać równowagę na lodzie, uderzaj w niego Focus Punch'ami,
gdyby chciał kontratakować to szybko spróbuj zamrozić go Blizzard'em,
odskocz do tyłu, atakuj Scald'ami żeby znowu wybić go z równowagi i wróć
do atakowania Focus Punch'ami. Pamiętaj żeby utrzymywać jak największą
część ziemi pod wami zamrożoną, żeby mieć przewagę w poruszaniu się.

@Celestia napisał:
Glameow miała dużą przewagę, przede wszystkim przez różnicę w
doświadczeniu. Buizel nie zamierzał się poddawać, co to to nie! Miał jednak
spore problemy już od samego początku i obrywał dosyć mocno od kociego
pokemona. Po pewnym czasie jednak zaczął przejmować kontrolę nad walką.
Stosował atak za atakiem, uniemożliwiając kocicy kontry. Udało jej się jednak
kilka razy poważnie zranić twojego stworka, lecz i to jej nie pomogło.
Ostatecznie, kotka osunęła się na ziemię nieprzytomna!
55% 0%
Glameow pokonana!
Doświadczenie:
Buizel: +2,5lvl

I apropo poprzedniego mojego posta ten sam przeciwnik, ten samo oboz tylko inny pokemon uzyty i exp:
@Szkot napisał:
Pichu: +40% exp

Czy tylko ja widze tu cos dziwnego? Walk w GYMach nie chce mi sie przegladc szczerze mowiac...
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Celestia
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2177
Dołączył : 23/03/2014
Wiek : 24
Skąd : Łódź

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 15:26

Jedyne, co mam do powiedzenia Neytiri to to, że jak chce się czegoś czepiać, niech zacznie od siebie i Caterpie z Water Gunem.
Każdego mojego gracza traktuję tak samo. Nie obchodzi mnie ile expa dają inni, u mnie czy to Ney, czy Berry, czy ReBorn dostaliby tyle samo.
Stałych przeliczników nie zaakceptuję na pewno. Vebre, twój pomysł jest okej, ale będzie potrzebny ktoś, kto to wszystko ładnie opisze. A i tak zawsze MG będzie przyznawał po swojemu. Nigdy nie pozbędziemy się zarzutów, że ktos dostał więcej expa. Nie wiem na co jako MG zwracacie uwagę. Ale ja patrzę na lvl, typ, naturę, abilities, długość postu, jego jakość. To, czy taktyki mają sens.
Ale jak jestem takim wybiórczym i skorumpowanym MG to zawsze mogę przestać prowadzić walki.



Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 15:49

Wiem to bylo przegiecie xd.

Ale chodzi o to ze jak Pichu byl slabszym do Purrliona i dostal za tego samego przeciwnika 0.40exp a ty za to samego przeciwnika i pokemon na 10 lvl dostal az 1.1lvl. Jakies ramy moglyby powstac nie ukrywajmy. Tylko prosze mi wytlumaczyc jedno. Na w.w. przykladzie. Jesli Reb by walczyl z przeciwnikiem na 10lvl tak jak jego pokemon i by ta walke wygtal to ile by dostal expa? 3.00?
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Wojas021
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2367
Dołączył : 29/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Małopolska

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 16:27

@Celestia napisał:
[1]Vebre, twój pomysł jest okej, ale będzie potrzebny ktoś, kto to wszystko ładnie opisze. A i tak zawsze MG będzie przyznawał po swojemu. Nigdy nie pozbędziemy się zarzutów, że ktos dostał więcej expa.

[1] Wtedy się pozbędziemy, bo każdy MG/Sędzia dawałby max tego co da sie wycisnąć i tu nie ma co się oszukiwać. Obecnie to jeśli ktoś inny zacząłby spamować po 2 lvl'e za walki pokemonów o takim samym lvlu to zakładając, że byłby pierwszym takim przypadkiem zostalby zbesztany. Więc czy na frm naprawdę muszą być grupy userów równych i równiejszych?
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Vebre
Członek Ligii Pokemon
avatar

Napisanych : 1412
Dołączył : 02/04/2014
Wiek : 23
Skąd : Kraków

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 16:48

@Neytiri napisał:
Wiem to bylo przegiecie xd.

Ale chodzi o to ze jak Pichu byl slabszym do Purrliona i dostal za tego samego przeciwnika 0.40exp a ty za to samego przeciwnika i pokemon na 10 lvl dostal az 1.1lvl. Jakies ramy moglyby powstac nie ukrywajmy. Tylko prosze mi wytlumaczyc jedno. Na w.w. przykladzie. Jesli Reb by walczyl z przeciwnikiem na 10lvl tak jak jego pokemon i by ta walke wygtal to ile by dostal expa? 3.00?

Ja pierdacze, ludzie. Sprawa sprawą, ale personalna nagonka to po prostu PRZEGIĘCIE! Ney, masz taki problem to złóż skargę w odpowiednim temacie, a nie tutaj. Rozmowa jest z tego co wiem o czym innym..
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 16:51

Napisalam na wyzej wymienionym przykladzie. podalam Reba bo wczesniej byl uzyty by pokazac co teraz sie dzieje i udowodnic ze to powinno zostac zmienione.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
ReBorn
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2800
Dołączył : 24/03/2014

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 20:42

@Neytiri napisał:
Napisalam na wyzej wymienionym przykladzie. podalam Reba bo wczesniej byl uzyty by pokazac co teraz sie dzieje i udowodnic ze to powinno zostac zmienione.

Nie obraź się, ale jeżeli chodzi o pomysły dotyczące walk w jakikolwiek sposób, jesteś ostatnią osobą która powinna tutaj nawet pisać... .-.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zefonit
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2708
Dołączył : 17/04/2014
Wiek : 23

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 21:34

Każdy ma prawo do wygłoszenia swojego zdania. To, że ktoś popełnił kilka błędów nie znaczy od razu, że nie ma głosu w danej dziedzinie. Granice powinny jakies istnieć, a rozpisanie "widełek" dla przedziałów poziomów to najmniejszy problem. Każde oskarżenie o stronniczość dziala na szkodę forum i jest skaza na jego reputacji. Wprowadzenie "widełek" pozwoli uniknąć nieporozumień.


I See You
[img][/img]
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Celestia
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2177
Dołączył : 23/03/2014
Wiek : 24
Skąd : Łódź

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Czw 12 Cze 2014, 22:54

@Neytiri napisał:
Ale chodzi o to ze jak Pichu byl slabszym do Purrliona i dostal za tego samego przeciwnika 0.40exp a ty za to samego przeciwnika i pokemon na 10 lvl dostal az 1.1lvl. Jakies ramy moglyby powstac nie ukrywajmy. Tylko prosze mi wytlumaczyc jedno. Na w.w. przykladzie. Jesli Reb by walczyl z przeciwnikiem na 10lvl tak jak jego pokemon i by ta walke wygtal to ile by dostal expa? 3.00?

Dostał z tego, co pamiętam 0,45lvl. Przez chwilę było 1,1lvl bo kopiowałam kod z innej walki i jak zwykle zapomniałam zmienić. Tak, mój błąd. Poprawiłam się.
Ale teraz nawet nie mam ochoty komukolwiek sędziować cokolwiek, bo wystarczy, że zrobię głupią literówkę i już będę stronniczym MG, który faworyzuje swoje przydupaski ;'*
A tak serio, stronniczość, stronniczością. Ale zmechanizowanie forum to, według mnie oczywiście, kiepski pomysł. Jak chcę czyste staty idę grać na GBA.
Podczas sędziowania człowiek zwraca uwagę na więcej rzeczy, niż system czy mechanika. A i tak rzucamy kości, w sytuacjach losowych.

@Zefonit napisał:
Każdy ma prawo do wygłoszenia swojego zdania. To, że ktoś popełnił kilka błędów nie znaczy od razu, że nie ma głosu w danej dziedzinie. Granice powinny jakies istnieć, a rozpisanie "widełek" dla przedziałów poziomów to najmniejszy problem. Każde oskarżenie o stronniczość dziala na szkodę forum i jest skaza na jego reputacji. Wprowadzenie "widełek" pozwoli uniknąć nieporozumień.

Owszem, ale istnieje powiedzenie "zanim zaczniesz komuś wytykać błędy, spójrz na siebie".
O stronniczość w każdej chwili można posądzić każdego. Za byle jeden procent expa, jednego wylosowanego pokemona, czy cokolwiek. Ale to leży w ludziach, którzy osądzają. Ja jak widzę, że ktoś dostał w grze coś lepszego, mam takie "fajnie, że innym się poszczęściło". A nie "omg, na pewno liże dupę swojemu MG, skoro to dostał".



Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Neytiri
Zdobywca Odznak
avatar

Napisanych : 660
Dołączył : 28/03/2014
Wiek : 23
Skąd : Mazowsze

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 13 Cze 2014, 06:39

Chcialabym zauwazyc ze ja pomylilam sie w atakach a nie w expach bo podejzewam ze ja swoim graczom daje "za malo" w walkach, ktoregos razu nawet Szkot edytowala expa ktorego dalam bo byl za maly. Coz, nie pozostaje nic innego jak tylko robic tak jak sami admini. W koncu administracja daje przyklad graczom. Nieprawdaz? Nie chodzi o "zmechanizowanie" forum a o male "widelki" jak to Zef nazwal, jakies ukierunkowanie, przedzial cokolwiek by uniknac takich sytuacji jak teraz. Bo takim tematem co teraz jest ciagniety psujemy atmosfere na forum. I chcialabym zauwazyc ze ja wzielam cyctaty prosto z zycia forum a wy zamiast sie wypowiedziec na ten temat wytykacie mi ze nie powinnam sie odzywac w tej dziedzinie tyle ze mowimy o expie nie o atakach takze z mojego tematu zejdzcie. Ja juz zostalam "ukarana", choc chwala niebiosom za to, bo nie przepadam za sedziowaniem... Wracajac do posta Celestii
@Celestia napisał:
Dostał z tego, co pamiętam 0,45lvl. Przez chwilę było 1,1lvl bo kopiowałam kod
z innej walki i jak zwykle zapomniałam zmienić. Tak, mój błąd. Poprawiłam się. Ale teraz nawet nie mam ochoty komukolwiek sędziować cokolwiek, bo wystarczy, że zrobię głupią literówkę i już będę stronniczym MG, który faworyzuje swoje przydupaski ;'*


Moze i pamietaz ze mial dostac 0.45 ale my na forum widzimy co innego. A sytuacje z krotka taktyka i pokemonem na 10lvl ktory pokonuje pokemona na 4lvl tez wytlumaczysz tym ze skopiowalas kod ze dostal 2.5%? Z tego co zauwazylam to wtedy nie bylo zadnego tygodnia wodnego a nawet jesli by byl to tylko dostaje 50%wiecej tudziez 0.5exp. Takze pok na 10lvl pokonujacy poka na 4lvl, z krociutka taktyka moze dostac 2.5expa. Okey. Zapamietane. Bede tak robic. Mam rozumiec ze im slabszy przeciwnik tym wiecej expa sie dostaje? Bo zawsze myslalam ze jest na odwrot no coz. Widac nie powinnam myslec. Szkoda ze ja tylko stwierdzam fakt.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Celestia
Mistrz Regionu
avatar

Napisanych : 2177
Dołączył : 23/03/2014
Wiek : 24
Skąd : Łódź

PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    Pią 13 Cze 2014, 09:43

@Neytiri napisał:
Moze i pamietaz ze mial dostac 0.45 ale my na forum widzimy co innego. A sytuacje z krotka taktyka i pokemonem na 10lvl ktory pokonuje pokemona na 4lvl tez wytlumaczysz tym ze skopiowalas kod ze dostal 2.5%? Z tego co zauwazylam to wtedy nie bylo zadnego tygodnia wodnego a nawet jesli by byl to tylko dostaje 50%wiecej tudziez 0.5exp. Takze pok na 10lvl pokonujacy poka na 4lvl, z krociutka taktyka moze dostac 2.5expa. Okey. Zapamietane. Bede tak robic. Mam rozumiec ze im slabszy przeciwnik tym wiecej expa sie dostaje? Bo zawsze myslalam ze jest na odwrot no coz. Widac nie powinnam myslec. Szkoda ze ja tylko stwierdzam fakt.

Dostał 45% expa. Sprawdź sobie jeszcze raz.

2.5lvl pokemon dostał za pokonanie dużo silniejszego pokemona. Ale widzę, że od teraz będzie trzeba w każdym poście zaznaczać, ile jaki pokemon miał doświadczenia. Bo jak teraz Buizel ReBorna będzie miał 12 lvl to mi powiesz, że tydzień temu dałam za dużo expa, bo przecież pokonał pokemona na 9lvl. Co z tego, że wtedy miał poziom 6.

I wydaje mi się, że robisz gównoburzę o nic. Doczepiłaś się do tego, ile daję expa. Szkot za każdym razem czyta moje posty, bo sama ją o to proszę. I do tej pory ani razu nie przyczepiła się do tego, ile doświadczenia daję swoim graczom. Jak Ty dajesz za mało - to już Twój problem. I tak masz zakaz prowadzenia walk, który dostałaś po dosyć długiej rozmowie mojej i Szkota na privie.
I nie ma tłumaczenia, że to jest exp, a to są ataki. Mistrzowie Gry są Mistrzami Gry w każdym aspekcie. I wbrew pozorom, trudniej jest dobrać exp, niż ataki, które są ładnie rozpisane na wielu portalach, jak się ich nie ogarnia.

Widełki, proszę bardzo. Ale niech ktoś to rozpisze. Bo do tej pory tylko mówimy teoretycznie "to się zrobi, tamto się opisze", a nic nie ma. Nie jestem w stanie tego ocenić, dopóki tego nie zobaczę.



Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Doświadczenie dla pokemonów    

Powrót do góry Go down
 
Doświadczenie dla pokemonów
Powrót do góry 
Strona 1 z 2Idź do strony : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Off Top :: » Archiwum :: Pomysły-
Skocz do: